7. Bestuur en algemene ondersteuning

Doelen en financiën

Digitaal Ontwikkel Programma 2021-2024
We hebben verbeteringen doorgevoerd in onze informatievoorziening. Hier hebben we niet alleen intern voordeel van maar ook onze dienstverlening is verbeterd. De focus heeft gelegen op digitale toegankelijkheid en de verbetering van onze digitale communicatiekanalen. In 2022 is de Wet Open Overheid (deels) van kracht geworden en zijn we gestart met de implementatie hiervan. We hebben ontwikkelingen nauw gevolgd en verbeterslagen gestructureerd en in samenhang doorgevoerd.  

In 2022 hebben we mogelijk gemaakt dat inwoners en bedrijven subsidies digitaal kunnen aanvragen. Ook is het mogelijk om de energietoeslag en apv-vergunningen digitaal aan te vragen.

Huis van de Gemeente
In 2022 hebben we stappen gezet in het verbeteren van ons Digitale Huis van de gemeente. Digitale inclusie is hierbij belangrijk; we willen dat iedereen zoveel mogelijk digitaal mee kan doen. Onze fysieke dienstverlening is gelijk gebleven. In 2022 hebben we ook gekeken naar de mogelijkheden om het Huis van de Gemeente beter vorm te geven. Dit traject is niet klaar en wordt in 2023 verder opgepakt.

Corona/COVID-19
Inwoners, bedrijven en verenigingen zijn voortdurend op de hoogte gebracht van de maatregelen. Zowel landelijk, regionaal als lokaal zijn er verschillende strategieën bedacht om de inwoners doeltreffend te bereiken en te voorzien van informatie. Inwoners en ondernemers konden voortdurend terecht bij de gemeente voor hun (complexere) corona gerelateerde vragen. Ook zijn er extra budgetten voor ondernemers gerealiseerd vanuit het landelijk steunpakket ondernemers en hebben we continuïteit van de zorg gerealiseerd, ondanks de gevolgen van de coronamaatregelen. Verder zijn niet-essentiële winkels, horeca, (thuis)zorg, scholen in het zonnetje gezet en is aan hen waardering gegeven.

Deze pagina is gebouwd op 07/10/2023 15:55:39 met de export van 07/10/2023 15:42:00